De webshop Boilermarkt is een relatief nieuwe speler in de markt en richt zich op de verkoop van boilers. Zij verkopen voornamelijk onbekende merken en het is onze taak om marktaandeel te veroveren in deze markt. Het doel vanuit de klant is om minimaal een ROAS (return on ad spend) van 750 te behalen.
Het eerste jaar leverde al mooie resultaten op. Met een omzet van bijna enkele tonnen en een ROAS van 1200, waren de cijfers bemoedigend. In de jaren die volgden, is het belangrijkste doel om de omzet binnen de marge van Boilermarkt te laten groeien. Het budget is onbeperkt zolang de ROAS boven 750 blijft.
Door de goede wisselwerking tussen de advertentiecampagnes en de webshop hebben we de lijn goed kunnen doorzetten. De ROAS is door de jaren heen gedaald, maar dit is het gevolg van het verder verkennen van de grenzen met de campagnes in deze competitieve markt. De ROAS blijft nog steeds ver boven het doel en Boilermarkt heeft zichzelf een stabiele plek in de markt verworven.