De kledingwinkel Castelijn Mode Beek heeft sinds 2012 een webshop, die aanvankelijk als etalage voor de winkel werd gebruikt. Enkele jaren geleden is besloten om het aandeel e-commerce te laten groeien en echt gebruik te maken van de webshop. Bij deze groei is het belangrijk om de kosten/baten-verhouding positief te houden. De ROAS (Return on Ad Spend) mag voor Castelijn niet lager zijn dan 850.
Voordat wij begonnen, bedroeg de omzet €10.000 met kosten van €6.500 uit Google Ads, wat neerkwam op een ROAS van 166. Er was dus snel actie nodig om van Google Ads een winstgevend kanaal te maken. Met een nieuwe strategie hebben we in de eerste maanden laten zien wat het potentieel van Google Ads is door onnodige kosten te beperken en de campagnes en targeting anders in te richten.
In ons eerste jaar hebben we een ROAS van 1070 behaald, met een omzet van €24.000. We hebben deze lijn in de jaren daarna kunnen doorzetten. Naast een verdubbeling van de omzet per jaar blijft de ROAS ook steeds groeien.